Nuffnang Ads

Tuesday 23 September 2014

awak, ADIL tu ape?

assalamualaikum..

kalau tak jeles bukan manusia la kan? n sewajibnyelah aku pn tau jeles.. jeles pada kemenangan org lain, jeles pada kecantikan org laen(wow betul ke ni?), n jeles pada rezki org lain.. tp jeles pada rezki org laen tu aku rase memang kelemahan aku.. sbb yes,rezki Allah bagi, tak payah nak jeles-jelesan.. tapi aku tetap aku.. 

nmpak org lain jauh maju ke depan aku rasa kalah.. nampak org macam berjaya aku down. wahai.. nak2 pulak, bukak je facebook, penuh timeline kawan2 dberi peluang yg tak setimpal.. n aku like.. atas dasar apa smua ni jadi? sbb well, dunia memang slalu tak faham pun adil tu apa kan? biase la, org sntiasa fikir, adil tu bagi semua bnda sama rata, tapi patut diingat juga, ADIL tu maknanya MELETAKKAN SESUATU PADA TEMPATNYA.. 

so, adil ke melabelkan org yg tak menonjol tu tak pandai n org yg slalu snyap tu tak boleh becakap? n yg pnting, adil ke ketepikan org yg lebih hak semata-mata menjaga hati si pengarang jantung?? wahai dunia, letih melayan kerenahnya.. ada saja yang tak kena, ada saja buruknya kita.. 

bukan tak bersyukur, ini cuma luahan hati..

No comments:

Post a Comment